15 YAŞINDA EHLİYETE AB VETOSU

15 YAŞINDA EHLİYETE AB VETOSU

15 YAŞINDA EHLİYETE AB VETOSU
Tarih: 30 - Ekim - 2019

Finlandiya'da 15 yaşından küçük çocukların hız sınırlayıcılarla donatılmış normal araba kullanmasına izin vermek için yeni bir yasanın yürürlüğe girmesi, Avrupa Komisyonu tarafından yapılan bir müdahalenin ardından ertelendi.

Finlandiya Hükümeti’nin 2018 yılında öne sürdüğü teklif ile çocukların 1500 kilometreye kadar mesafeleri, arabaları 60 km / s hıza ve yalnızca (AM) kategorisi lisansı ile sürmesine izin vermeyi öngörüyordu.

Önerilen kurallar 14 yaşındakiler özel (AM) lisansı başvurusunda bulunabilecek ve 15 yaş öncesi teorik teste başarılı olanların sürücü olması mümkün olacaktı.

Finlandiya hükümeti geçtiğimiz yıl önerilen yasal değişikliklerin Avrupa Komisyonu'na bildirildi ve iki kez tedbirlerin sürücü ehliyeti konusundaki AB kuralları ile uyumlu olmadığı konusunda uyarıldı . Komisyon ayrıca, hafif araçların 15 yaşındaki ergenlerin mopedli araç lisansı sahipleri tarafından kullanılmasının küçük çocuklar, yayalar ve bisikletliler gibi hassas yol kullanıcıları için ciddi güvenlik sorunlarına yol açabileceğini belirtti.

Finlandiya Hükümeti’nin teklifleri programı erteleme kararını da eleştiren otomobil üreticileri tarafından güçlü bir şekilde desteklendi. Çoğu büyük üretici, T-Roc SUV'un program için uygun bir araç olacağını belirten Volkswagen dahil olmak üzere web sitelerinde “hafif arabalar” terimini kullandı.

ETSC'nin YEARS projesinin bir parçası olarak gözden geçirilen genç sürücüler ve yol kullanıcıları hakkındaki araştırmalara göre, yoldaki deneyim eksikliği, gençlerin tehlikeleri öngörme ve tepki verme konusunda daha kötü olduğu anlamına geliyor. Ayrıca, belirli yol koşullarında ve koşullarda en iyi nasıl sürülecekleri ve sürüleceklerinin daha az farkındalar.

Bir dizi bozukluk ve dikkat dağıtıcı durum aynı zamanda problemi oluşturan genç insanları da etkiler. Bu, alkol ve uyuşturuculara daha fazla maruz kalma, akran yaştaki yolcuların etkisi ve yorgunluğun etkilerini içeren 15-25 yaşlarında yaşadıkları sosyal aktiviteyle bağlantılıdır. Mobil cihazlardan araç içi dikkat dağıtımı da bir problemdir.

ETSC İcra Direktörü Antonio Avenoso şunları söyledi:

“Varsayım, çocukları bir arabanın içine koyarak en iyi şekilde koruyabileceğinizdir. Ancak gençlerin, özellikle de erkek sürücülerin sürüş sırasında yüksek risk taşıdığını biliyoruz. Ergen bir genci, normal bir arabanın direksiyonuna 60 km / s hıza kadar koyduğunuzda, diğer çocuklar da dahil olmak üzere, diğer yol kullanıcılarını daha büyük risklere maruz bırakıyorsunuz.

“Sürücü gençlerin sayısı arttıkça, ebeveynler de yollarının artık çocuklarının yürümesi veya bisiklete binmesi için güvenli olmadığı görüşünde. Risk, sürüşün daha da artması. Tabii ki, sadece daha zengin aileler özel olarak değiştirilmiş bir araba satın alma olasılığını göz önünde bulundurabilecektir - bu da 'güvenlik bölünmesi' için potansiyel yaratmaktadır. Neyse ki, Finlandiya hükümetinin istenmeyen sonuçları ortaya koyma potansiyelini hesaba katarak bu teklifi tekrar gözden geçirmesini umuyoruz.”

Kaynak: ETSC/2019